SKAL JEG HJÆLPE DIG TIL VÆKST MED GOOGLE ADS?
Jeg vil utroligt gerne hjælpe dig!
Jeg bliver glad, når mine kunder fortæller mig, at de får flere kunder, end de plejer.
Det er mit drive!
Og jeg vil gøre mit ypperste for dig og DIN virksomhed også.
Jeg har arbejdet med Google Ads siden 2008. Jeg er en dedikeret Google Ads Konsulent, der hjælper mindre virksomheder, som sælger services og ydelser, med at få flere kunder via annoncer på Google.
(Alternativt, kan du også ringe på 27 28 80 32 i hverdagene kl. 10-15)
Hvorfor har du overhovedet brug for Google Ads – altså annoncer på Google?
Google (og andre søgemaskiner) er det eneste sted i marketingverdenen, hvor kunderne aktivt leder efter dit produkt, din ydelse eller din virksomhed. Alle andre steder prøver annoncører at fange kundernes interesse, mens de er i gang med noget andet.
Konkurrencen om at blive fundet på internettet er høj.
Og hvis du ikke er tilstede på Google, så er du i praksis usynlig på det tidspunkt, hvor kunden er nået så langt i deres beslutningsproces, at de er gået i gang med at lede efter den specialist eller virksomhed, som skal hjælpe dem eller det produkt, som de vil købe.
Så risikerer du, at potentielle kunder finder tilsvarende ydelser eller produkter hos dine konkurrenter, hvis de er mere synlige. Du kan derfor potentielt gå glip af en masse salg her og nu samt fremtidigt mersalg og opsalg.
Hvorfor du skal vælge Mensio
Hos Mensio hjælper jeg dig med at komme i gang på den bedst mulige måde med Google Ads annoncering og den efterfølgende optimering af din konto.
Jeg går til opgaven, som var det min egen virksomhed, og jeg lægger vægt på at skabe varige samarbejdsaftaler ved at sætte mig grundigt ind i din forretning og dine kunder.
Du kommer til at opleve høj professionalisme og faglighed i min tilgang til Google Ads kampagneopbygning og optimering. Jeg bruger min specialistviden til dit bedste og med dit mål og din ønskesituation som mit udgangspunkt, når jeg kontinuerligt arbejder for at vækste din forretning og skaffe flere kunder til dig!
MENSIO’S GOOGLE ADS PAKKER (SØGEKAMPAGNER)
Søgekampagner er de tekstannoncer, som bliver vist på Google til potentielle kunder, når de søger efter dine produkter eller ydelser. Det er den mest relevante form for annoncering for langt de fleste virksomheder.
INDHOLD I GOOGLE ADS PAKKER |
BASIS (Nystartet) |
GULD (Mest populære) |
PLATIN (Premium) |
---|---|---|---|
Brandkampagne | √ | √ | √ |
Søgeord (udover brandkampagne) | 5-10 | 11-40 | 41-75 |
Søgeordsoptimering | √ | √ | √ |
Optimering af tekstannoncer | √ | √ | √ |
Opsætning af dynamiske annoncer | X | √ | √ |
Opsætning af responsive annoncer | X | X | √ |
Udvidelser med websiteinfo | √ | √ | √ |
Infoudvidelser & opkaldsudvidelser | √ | √ | √ |
Negative søgeord | √ | √ | √ |
Geografisk målretning | √ | √ | √ |
Optimering pr. måned | 1 gang | 2 gange | 2 gange |
Månedlig standardrapport | X | √ | √ |
Kvartalsmøde hos Mensio | X | X | √ |
Bindingsperiode | 3 mdr. | 3 mdr. | 3 mdr. |
Opsigelsesperiode | Løbende md. + 1 md. | Løbende md. + 1 md. | Løbende md. + 1 md. |
KLIK HER OG BOOK GRATIS, UFORPLIGTENDE SAMTALE (eller ring 27 28 80 32) |
KLIK HER OG BOOK GRATIS, UFORPLIGTENDE SAMTALE (eller ring 27 28 80 32) |
KLIK HER OG BOOK GRATIS, UFORPLIGTENDE SAMTALE (eller ring 27 28 80 32) |
Du behøver ikke selv at have overblik over hvilken pakke eller hvilket setup, der vil være den bedste løsning for dig.
Det finder vi ud af i fællesskab, når vi taler sammen om, hvad du og din virksomhed vil få mest muligt ud af.
Så book en uforpligtende afklaringssamtale her, så vi kan vende dine muligheder:
(Alternativt, kan du også ringe på 27 28 80 32 i hverdagene kl. 10-15)
Du får både opstartspakke + mindst 3 måneders optimering med alle Google Ads-pakker:
Når du bestiller en Google Ads pakke, aftaler vi først et tidspunkt for et opstartsmøde, hvor vi sammen finder ud af de endelige rammer for samarbejdet.
Efter mødet går jeg i gang med alt det praktiske i forhold til opsætning af din konto og kampagner. Herefter afsluttes opstartsfasen, og jeg begynder på den månedlige optimering af dine kampagner og annoncer.
Opstartsprocessen ser typisk sådan her ud:
- Opstartsmøde hos Mensio i København eller på video via Zoom eller Skype
- Søgeordsanalyse
- Oprettelse af Google Ads konto
- Link mellem Google Ads og Google Analytics konto
- Opsætning af aftalte kampagner og annoncer
Er du i tvivl om, hvad der er det rigtige for dig?
Så book en uforpligtende samtale med mig, hvor vi
- gennemgår din nuværende situation,
- afklarer hvad dine største udfordringer er lige nu,
- finder de bedste skridt fremadrettet for dig / jer
Samtalen er helt uformel og uforpligtende, tager formentlig en halv times tid og er som regel rigtig hyggelig.
Målet med samtalen er, at jeg bliver sat godt ind i din/jeres situation og finder muligheder for, hvordan jeg kan hjælpe med at øge jeres omsætning og forbedre jeres forretning.
Samtalen foregår på video via Zoom (eller evt. Skype) eller alternativt hos mig på Vesterbrogade i København, hvis det passer dig bedre.
Eller du kan ringe på 27 28 80 32 man-fre 10-15 (læg besked, og jeg ringer tilbage 😊 )
Har du brug for at vide mere? Læs mere her!
Thomas startede Mensio tilbage i 2014. Og i lange perioder har Thomas desuden haft en erfaren og kompetent medarbejder ansat til også at hjælpe Mensios Google Ads-kunder.
Han arbejder bl.a. som Google Ads specialist og hjælper virksomheder med at opnå et solidt flow af kunder gennem annoncer på Google.
Inden Thomas startede Mensio, arbejdede han blandt andet ti år med online marketing i et par store virksomheder, hvor han valgte at opsige aftalerne med bureauerne og selv overtage virksomhedernes Google Ads og Bing Ads annoncekampagner.
Han byggede det hele op fra bunden ud fra sin viden om mennesker, salgspsykologi, Google og struktur, og det virkede faktisk så godt, at flere medarbejdere hos Google i en periode brugte ham som eksempel og inspiration over for deres andre kunder. Han har siden hen – ud fra sine erfaringer, viden og resultater – bygget sin egen forretningsmodel, Google Ads Kundeflow Modellen, som han gør brug af, når han hjælper sine kunder i dag.
Hos Mensio vil du opleve en meget stor forståelse for dig og din forretning samt et kvalitetsniveau langt over normalen, hvilket smitter af på, hvordan brugerne på Google og andre platforme opfatter dig og dit brand.
Thomas har arbejdet på både kundesiden og som konsulent. Så han forstår vigtigheden af at gå i dybden med din virksomhed og din virksomheds kunder, inden han laver de helt rigtige annoncer og viser dem til målgrupper, som synes, din virksomheder og jeres produkter eller ydelser er lige i øjet for dem.
Og så er han og alle, der fra tid til anden assisterer ham, i øvrigt drøn-engagerede og har masser af specialist-kompetencer og en masse officielle Google Ads-certificeringer med i vores værktøjskasse.
Lidt ekstra, du skal vide om Thomas, som kommer dig til gode
Thomas har en baggrund inden for online business, der er noget tungere, end de fleste andres. Han startede faktisk helt tilbage i slut-90’erne som studerende med at bygge sine første websites og eksperimentere med de første muligheder for markedsføring på nettet.
Og så arbejdede han professionelt med webanalyse, Google Ads og online marketing i ti år, inden han blev konsulent og begyndte at hjælpe kunder med deres forretninger. Det betyder, at han i modsætning til konsulenter fra de fleste bureauer har ti års erfaring fra virksomheder, hvor han har arbejdet i dybden med målgruppedefinition, slutkundeforståelse, digital kundeadfærd, onlinesalg, reklamer, budskaber og kommerciel kommunikation og meget mere, som reelt er hemmeligheden bag succes for virksomheder på nettet.
Thomas er desuden manden bag Kundeflow ModellenTM.
Kundeflow ModellenTM er en særlig metode, der udover selvfølgelig at sikre en struktureret og effektiv opsætning af virksomhedens online reklamekampagner har fokus på at skabe det bedst mulige udgangspunkt, inden man i praksis kaster sig ud i at åbne Google, Facebook og så videre for at lave sine annoncer, målgrupper og så videre.
Har man ikke strategien på plads, forståelsen for kundernes behov, problemer og/eller drømme og hvordan det kombineres med ens profil, brand og produkter/ydelser, så opnår man meget langt fra det udbytte, man kunne have fået ud af al den tid og alle de penge, man bruger på sin markedsføring.
Mensio er officielt Google Partner Bureau.
Det vil grundlggende sige, at Google vurderer, at du er i trygge hænder med vores specialistviden inden for de forskellige Google Ads-produktområder, og at vi har bestået de gældende certificeringseksamener.
Det betyder også, at vi har en direkte hotline til Google, som kan assistere i at løse særligt komplekse problemer for vores kunder, som ikke kunne blive løst uden interne kontakter hos Google.
Google AdWords skiftede i 2018 navn til Google Ads, men grundlæggende er produktet det samme som tidligere. Google Ads er betalte annoncer via Google. Det mest kendte er de søgeresultater, der ligger øverst og nederst på Googles søgeresultatside og har et lille “annonce”-skilt ud for sig.
Derudover dækker Google Ads også over bannerannoncer i Googles netværk samt annoncer med video og andre formater på YouTube.
I Danmark er annoncer på Googles søgeresultatside, det vigtigste område, når man arbejder med SEM, der står for Search Engine Marketing.
1. MEN KAN VI IKKE BARE KLARE DET SELV?
Spørg dig selv om følgende:
- Tegner jeg lige så godt som grafikeren?
- Bygger jeg lige så godt som tømreren?
- Koder jeg lige så godt som udvikleren?
- Er jeg lige så dygtig til annoncering på Google som Google Ads specialisten?
Svaret er sandsynligvis nej. Og hvis du heller ikke har de rette kompetencer for at opbygge og optimere Google Ads, så overlad det til nogle, der er eksperter på området.
TRUE STORY:
Jeg (Thomas) havde over en periode på halvandet år opbygget et virkeligt godt og ekstremt rentabelt setup med annoncer på Google, som både kunden og jeg selv var rigtig glad for. Men så tænkte kunden, at nu var det fint oppe at køre, og så kunne de vel godt selv overtage det med mig som rådgiver på sidelinjen. De havde godt nok ikke den store erfaring med at opbygge og optimere kampagner på Google, men så kunne de jo altid tage fat i mig, hvis der var noget.
Jeg kan godt forstå grundtanken: De ville få annonceringen knyttet endnu tættere til forretningen og dem selv, og de ville spare mit fee. Men det kan gå galt – 4 måneder senere var setup’et gået så meget i stykker, at der nu (hvor de kontaktede mig igen) ikke havde været en eneste konvertering i knap to måneder.
Det er vigtigt, at den person – intern eller ekstern – der håndterer jeres annoncering på Google og andre steder, har forstand på arbejdet og dedikerer sig til det. Det kan være forskellen på, om I oplever øget salg eller bare frustrationer og øgede omkostninger.
Det har jeg lært: Salg og markedsføring er de vigtigste funktioner i jeres virksomhed. De er afgørende for, om I får flere kunder eller ej. Så med mindre, I har hyret en tung online marketing-profil med specialistviden og -erfaring med annoncer på Google (eller Facebook eller hvad personens fokusområde skal være), så lad være med at lægge opgaven in-house. I ville sikkert heller ikke lægge jeres forretningsstrategi i hænderne på en studentermedhjælper, vel?
2. ER GOOGLE ADS DET RETTE FOR MIG?
Ja, alle vil have en fordel i at blive fundet på Google, når kunderne er på udkig efter produkter eller ydelser som deres. Flere andre kanaler som email marketing, Facebook marketing, YouTube marketing og/eller retargeting vil ofte også være en naturlig del af dit marketingmiks, men du bør starte med Google Ads.
For her leder kunderne allerede efter en, der kan hjælpe dem – og det kan jo lige så godt blive dig, som det kan være din konkurrent.
Det er vigtigt, at du får sat kampagnerne, målretningen og annoncerne ordentligt op, ellers koster det dig både penge, kunder og brandværdi. Vi kan hjælpe dig med at få lavet et velstruktureret, velskrevet og effektivt setup, så du sparer dig selv for bekymringerne og er sikker på, at arbejdet er udført af nogle med erfaring, der brænder for deres arbejde og vil dig det absolut bedste.
Ønsker du også at annoncere via YouTube, Google Shopping eller via bannere?
Vi hjælper med opsætningen af YouTube-annoncer, så du kan nå ud til potentielle kunder, når de ser eller søger efter videoer på YouTube.
Opstartsprisen er 3.000 kr for opsætningen af en YouTube kampagne med 1-4 målgrupper og 1-2 videoer, hvis du i forvejen har en af vores Google Ads pakker. Derefter betaler du 2.500 kr om måneden i månedlig drift og optimering af kampagnen.
Har du ikke en af vores Google Ads pakker i forvejen, er opstartsprisen 3.500 kr, og derefter betaler du 3.800 kr om måneden i månedlige drift og optimering.
Alle priser er ekskl. moms.
Vi hjælper med opsætningen af bannerannoncer via Google Displaynetværk, så du kan nå ud til potentielle kunder på tværs af websites, nyhedssider, blogs mv.
Opstartsprisen er 3.000 kr for opsætningen af en bannerkampagne med 1-4 målgrupper og 1-4 bannere, hvis du i forvejen har en af vores Google Ads pakker. Derefter betaler du 2.500 kr om måneden for den månedlige drift og optimering af kampagnen.
Har du ikke en af vores Google Ads pakker i forvejen, er opstartsprisen 3.500 kr, og derefter betaler du 3.800 kr om måneden for den månedlige drift og optimering af kampagnen.
Alle priser er ekskl. moms.
Med Google Shopping kan du få vist dine produkter som billedannoncer øverst i Googles søgeresultater. Vi kan hjælpe dig, hvis du ønsker at dine produkter kommer frem i billedresultaterne, når potentielle kunder søger efter bestemte produkter.
Opstartsprisen er 3.000 kr for opsætningen af en Shopping-kampagne, hvis du i forvejen har en af vores Google Ads pakker. Derefter betaler du 2.500 kr om måneden for den månedlige drift og optimering af kampagnen.
Har du ikke en af vores Google Ads pakker i forvejen, er opstartsprisen 4.500 kr, og derefter betaler du 3.800 kr om måneden for den månedlige drift og optimering af kampagnen.
Du er selv ansvarlig for tilpasning af produktsider i dit shopsystem, som er vigtige i forhold til Google Shopping. Vi vil dog meget gerne hjælpe med denne del. Pris aftales separat, da det afhænger af dine produktsider.
Inden vi starter på opsætningen af jeres Google Shopping-kampagne, skal I eller jeres udvikler oprette et produktfeed fra jeres shopsystem, som skal forbindes med Google Merchant Center. Vi rådgiver jer naturligvis i processen med tilpasning af produktsider og oprettelse af produktfeed.
Alle priser er ekskl. moms.