RETARGETING OG REMARKETING
Retargeting betyder, at man viser reklamer til folk, der har besøgt ens website, og nu besøger for eksempel Facebook og/eller andre websites end ens eget. Remarketing er, når det foregår specifikt gennem Googles netværk.
Retargeting konverterer rigtig godt, så jeg vil anbefale dig at komme i gang.
Vi kan selvfølgelig også hjælpe dig.
Det her er retargeting:
HVORFOR RETARGETING?
Vi ved, at før kunden køber et produkt eller en ydelse i vores forretning, så går de igennem en købsproces. Hvor mange touch points, kunden skal igennem eller eksponeres på, før de træffer en beslutning om at købe, er afhængigt af kundens personlighed og produktets kompleksitet og prisniveau. Men det er de færreste salg, der er 100% impulskøb.
Derfor er retargeting en god aktivitet. Det giver os mulighed for at vise vores navn og produkter til brugere, der allerede har vist os interesse én gang ved at besøge websitet. Og således når vi dem med touch point nr. 2 og 3 osv., hvilket vil hjælpe nogen tættere på købsbeslutningen og gøre vores produkt til en af de oplagte købsmuligheder.
HVORDAN RETARGETING?
Rent teknisk foregår det ved at implementere tracking pixels eller scripts på websitet.
Når det er gjort, så begynder man automatisk at indsamle cookies fra besøgende i lister, som man så kan bruge til retargeting.
I den forbindelse er det vigtigt lige at huske på at implementere eller opdatere websitets cookiemeddelelse, så retargeting-/marketingdelen kommer med i beskrivelsen af, hvad brugeren giver samtykke til, når de accepterer brug af cookies på websitet.
HVOR SKAL VI ANNONCERE MED RETARGETING?
Jeg har opnået de bedste resultater gennem retargeting på Facebook og med displaybannere og annoncetekster gennem Google Display Network, som jeg kan opsætte og varetage sideløbende med jeres Google Adwords-kampagner.
Så derfor er det disse to medier, jeg anbefaler at benytte til retargetingdelen af jeres marketingkampagner.